Relocarea activităţii, retehnologizarea şi implicarea în proiecte europene sunt căile prin care Turbomecanica speră să recupereze marje de profit. Dintre companiile incluse anul trecut în indicele BET, al celor mai lichide acţiuni, Turbomecanica a oferit unul dintre cele mai slabe randamente. Cotaţia TBM a încheiat anul cu o scădere de 8,6%, pierderea fiind depăşită doar de cea a SNP Petrom (-9,6%). Evoluţia companiei, care a coboråt şi în clasamentul Contrast Management
Relocarea activităţii, retehnologizarea şi implicarea în proiecte europene sunt căile prin care Turbomecanica speră să recupereze marje de profit.
Dintre companiile incluse anul trecut în indicele BET, al celor mai lichide acţiuni, Turbomecanica a oferit unul dintre cele mai slabe randamente. Cotaţia TBM a încheiat anul cu o scădere de 8,6%, pierderea fiind depăşită doar de cea a SNP Petrom (-9,6%). Evoluţia companiei, care a coboråt şi în clasamentul Contrast Management-Consulting de pe poziţia 7, în 2006, pe 39, în 2007, nu este o surpriză. Sectorul aeronautic a înregistrat dificultăţi majore anul trecut, care au diminuat cifrele de afaceri şi profiturile. Printre acestea: scăderea cererii, din cauza dependenţei ridicate de comenzile Ministerului Apărării, aprecierea leului în raport cu dolarul şi intensificarea concurenţei. „Deşi pe piaţa internă Turbomecanica are poziţia de furnizor unic, fiind singurul producător şi furnizor de servicii pentru motoare cu turbine cu gaz şi pentru ansamble mecanice de elicopter, tendinţa a fost de scădere a cererii. Faptul s-a datorat specificităţii activităţii de reparaţii, care presupune o ciclicitate în funcţie de numărul de ore de zbor şi de starea flotei“, spun reprezentanţii firmei.
Afara din centrul capitalei
Investitorii au avut motive de supărare. 2007 este primul an, după o perioadă de şase ani, pentru care compania aeronautică