Strategia managerilor Biofarm a fost pe placul investitorilor. Cu o cotă de piaţă de numai 1,5%, producătorul de medicamente şi-a extins producţia, iar acţiunile sale s-au numărat printre cele care au reuşit să încheie anul pe plus. Extinderea liniilor de produse deja existente şi lansarea unora noi pentru a creşte cota de piaţă a fost strategia pe care au mizat managerii Biofarm. Rezultatul: anul trecut, veniturile s-au majorat cu 11%, în linie cu creşterea sectorului farmaceu
Strategia managerilor Biofarm a fost pe placul investitorilor. Cu o cotă de piaţă de numai 1,5%, producătorul de medicamente şi-a extins producţia, iar acţiunile sale s-au numărat printre cele care au reuşit să încheie anul pe plus.
Extinderea liniilor de produse deja existente şi lansarea unora noi pentru a creşte cota de piaţă a fost strategia pe care au mizat managerii Biofarm. Rezultatul: anul trecut, veniturile s-au majorat cu 11%, în linie cu creşterea sectorului farmaceutic, iar profitul a crescut cu 6%, ajungånd la 13,5 milioane lei. Investitorii au apreciat evoluţia pozitivă a indicatorilor, acţiunile Biofarm înregistrånd o creştere de aproape 62% în 2007. Randamentul s-a situat mult peste media principalilor indici ai Bursei de Valori Bucureşti (BVB), constituind, pentru companie, o performanţă mult mai bună decåt cea reuşită în privinţa rentabilităţii reale a capitalului (sub 10%).
„Printre principalele avantaje competitive dezvoltate în 2007 se numără preţurile accesibile, complianţa îmbunătăţită, precum şi compoziţii adaptate ariilor terapeutice specifice“, spune Gabriela Orăşanu, specialist relaţii publice Biofarm. Potrivit afirmaţiilor sale, producătorii, importatorii şi distribuitorii de medicamente şi suplimente alimentare se confruntă şi cu mai multe probleme. Printre acestea: cursul de schimb euro/leu, care loveşte în eficienţa marginului companiilor pr