O mulţime de mărci moştenite în 1990 sunt reciclate, revigorate şi relansate pe piaţa noului mileniu. Este şi acesta un semn al ieşirii din tranziţie. Timişoreana, Dero, Dacia... Mărci de ieri sau de astăzi? Fără îndoială, de astăzi. InterContinental, Farmec, CEC... Mai curånd, de ieri. Toate au luat naştere înainte de 1989 şi se găsesc şi acum pe piaţă. Diferenţa dintre cele două grupuri? Rebrandingul. Cele din prima categorie au trecut printr-o reîmprospătare
O mulţime de mărci moştenite în 1990 sunt reciclate, revigorate şi relansate pe piaţa noului mileniu. Este şi acesta un semn al ieşirii din tranziţie.
Timişoreana, Dero, Dacia... Mărci de ieri sau de astăzi? Fără îndoială, de astăzi. InterContinental, Farmec, CEC... Mai curånd, de ieri. Toate au luat naştere înainte de 1989 şi se găsesc şi acum pe piaţă. Diferenţa dintre cele două grupuri? Rebrandingul. Cele din prima categorie au trecut printr-o reîmprospătare nu numai a mărcii, ci şi a modelului de afaceri, reuşind să transforme o aparentă slăbiciune într-un avantaj competitiv, folosindu-se de nostalgia potenţialilor clienţi. Cea de-a doua categorie pare încremenită în trecut, chiar dacă unele mărci au fost supuse cosmetizării.
„Rebrandingul nu trebuie să se rezume la schimbarea unui logo, la adăugarea unei inimi prietenoase la blazonul învechit, ci trebuie să fie un proces coerent de comunicare, întins pe cåţiva ani buni, cel puţin doi-trei“, este de părere Iulian Pădurariu, consultant la Trout&Partners. „Însă, înainte de acest proces, multe companii trec foarte uşor peste latura strategică. Cine vreau să fiu eu în contextual actual? Ce a făcut concurenţa în tot acest timp în care eu nu am făcut mare lucru?“, continuă el, dånd ca exemplu cåteva întrebări pe care unele companii au uitat să şi le pună. „Singura cåştigătoare e Dacia, dar datorită unui management de import. Etapa «nu ne vi