În România, incidentele de phishing au devenit tot mai frecvente, acestea fiind în strânsă legatură cu dezvoltarea serviciilor de tip e-banking şi e-commerce, se arata intr-un raport al Bitdefender. “Cei implicaţi în activităţi de spaming şi phishing continuă să-şi îmbunătăţească abilităţile de imitare şi falsificare a caracteristicilor de identificare specifice mesajelor legitime. Totuşi, mesajele de tip text îşi dovedesc în continuare eficacitatea, rotunjind
În România, incidentele de phishing au devenit tot mai frecvente, acestea fiind în strânsă legatură cu dezvoltarea serviciilor de tip e-banking şi e-commerce, se arata intr-un raport al Bitdefender.
“Cei implicaţi în activităţi de spaming şi phishing continuă să-şi îmbunătăţească abilităţile de imitare şi falsificare a caracteristicilor de identificare specifice mesajelor legitime. Totuşi, mesajele de tip text îşi dovedesc în continuare eficacitatea, rotunjind în fiecare lună la 50.000 cifra totală a victimelor furtului de identitate”, a declarat Vlad Vâlceanu, Şeful Laboratorului de Cercetare Antispam al BitDefender.
Mesajele e-mail nesolicitate au cunoscut în prima jumătate a anului 2008 schimbări semnificative atât în ceea ce priveşte conţinutul, cât şi modalităţile de distribuţie arata studiul.
Mesajele ce promovează acţiuni ale unor companii listate la bursă au scăzut de la 25% la doar 2% din volumul total, în vreme ce spam-ul bazat pe imagini a urmat cursul descendent început în 2007.
Spam-ul de tip imagine a continuat să scadă, reprezentând doar 3% din totalul mesajelor nesolicitate, faţă de 60% în prima jumătate a lui 2007.
“Textul simplu continuă să fie cel mai prolific mediu de transmitere a mesajelor nesolicitate, graţie simplităţii, dimensiunii reduse şi versatilităţii sale sporite”, a declarat Andra Miloiu, analist spam al Laboratorului BitDefender.
Conform