Mii de persoane s-au inghesuit la ghiseele Fiscului pentru a depune cererile de restituire a taxei de prima inmatriculare.
Dupa noua grila, fata de precedenta taxa, valorile cresc pentru masinile noi de tip Euro 4 si scad cu atat mai substantial la autovehiculele poluante (de tip Euro 3, Euro 2, Euro 1 sau non-Euro), cu cat acestea sunt mai vechi.
Noua taxa auto se aplica de la 1 iulie si inlocuieste taxa de prima inmatriculare, care s-a aplicat intre 1 ianuarie si 30 iunie 2008.
Modelul de referinta este dat de masinile fabricate in 2008, cu ABS, airbag si climatizare. De la acest model, dupa noua formula, valorile scad in functie de vechimea autovehiculului, de starea tehnica a acestuia, aspectul exterior si de gradul de dotare. Practic, cu cat o masina este mai veche, are o stare tehnica mai slaba si, implicit, polueaza mai mult, cu atat aceasta este mai putin taxata, deoarece poluarea are o ponderea scazuta.
Spre exemplu, masinile cu vechime mai mica de o luna, de tip Euro 4, sunt taxate de la 1 iulie cu 190 euro (1.400 cmc) , 326 euro (1.600 cmc), 543 euro (2.000 cmc), 1.019 euro (2.500 cmc), mai mult cu 29 euro, 142 euro, 8 euro si, respectiv, cu 62 euro fata de vechea taxa. Valorile scad gradual pana la 112 euro (1.400 cmc), 192 euro (1.600 cmc), 319 euro (2.000 cmc) si 599 euro (2.500 cmc) daca masinile au o vechime de 5-6 ani. La aceasta vechime, cei care au inmatriculat autoturisme de acest tip pana la 1 iulie trebuie sa primeasca o diferenta de 188 euro, 150 euro, 678 euro, respectiv de 1.183 euro.
Totusi, cele mai mari diferente fata de precedenta taxa apar la autovehiculele de tip Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-Euro, cu cat acestea sunt mai vechi. Pentru o masina mai veche de 15 ani, de tip Euro 1, statul trebuie sa restituie 3.361 euro (1.400 cmc), 3.681 euro (1.600 cmc), 4.452 euro (2.000 cmc) sau 5.190