Una dintre cele mai importante tendinţe conturate anul trecut pe piaţa de profil a fost creşterea puternică a preferinţei consumatorilor pentru pungile de detergenţi de două şi patru kilograme, ponderea cumulată a acestora în volumul total al vånzărilor avansånd la peste 21%, de la numai 1% în 2006. Romånia s-au våndut, anul trecut, peste 66,7 milioane de kilograme de detergenţi, cu 1,9% mai puţin decåt în 2006. Însă, din punct de vedere valo
Una dintre cele mai importante tendinţe conturate anul trecut pe piaţa de profil a fost creşterea puternică a preferinţei consumatorilor pentru pungile de detergenţi de două şi patru kilograme, ponderea cumulată a acestora în volumul total al vånzărilor avansånd la peste 21%, de la numai 1% în 2006.
Romånia s-au våndut, anul trecut, peste 66,7 milioane de kilograme de detergenţi, cu 1,9% mai puţin decåt în 2006. Însă, din punct de vedere valoric, piaţa a înregistrat o creştere de 18,7%, ajungånd la 169,6 milioane de euro, potrivit studiilor companiei Nielsen. Dacă însă se iau în calcul şi vånzările realizate prin angrouri, chioşcuri, pieţe sau magazine cash & carry (neincluse în cercetarea efectuată de Nielsen), piaţa de profil s-a ridicat la 200 - 210 milioane de euro, conform calculelor lui Tiberiu Mercurian, marketing manager al companiei Henkel, producătorul detergenţilor Persil, Rex şi Perwoll. Cercetarea Nielsen relevă, totodată, că primele cinci branduri de detergenţi - Dero, Ariel, Bonux, Tide şi Persil - cumulează peste 78% din piaţa de profil, din punctul de vedere al volumului, şi peste 84% din punct de vedere valoric. Consumatorul devine mai pretenţios pe zi ce trece, ceea ce explică saltul detergenţilor din segmentul premium (Ariel, Persil n.red.) în detrimentul segmentului medium (Tide, Bonux n.red.), care a scăzut, singurul detergent de acest tip care şi-a menţinut poziţia fiind Tide.