ÎN CAMPANIE ● Produs antifumat bate industria ţigărilor cu propriile arme
Poate că dispariţia faimoşilor cowboy Marlboro, morţi de cancer pulmonar, Wayne Mc Laren (1992) şi David Mc Lean (1995), a fost cea care a anunţat o nouă epocă în marketingul pentru tutun. Deşi reclamele au fost supuse unei cenzuri stricte, companiile îşi promovează produsele prin promoţii, sampling, evenimente, apariţii în publicaţii de nişă.
ÎN CAMPANIE ● Produs antifumat bate industria ţigărilor cu propriile arme
Poate că dispariţia faimoşilor cowboy Marlboro, morţi de cancer pulmonar, Wayne Mc Laren (1992) şi David Mc Lean (1995), a fost cea care a anunţat o nouă epocă în marketingul pentru tutun. Deşi reclamele au fost supuse unei cenzuri stricte, companiile îşi promovează produsele prin promoţii, sampling, evenimente, apariţii în publicaţii de nişă.
Producătorii de ţigarete cheltuiesc în acest scop miliarde de dolari. Rezultatul este că, în lume, o treime din decesele bărbaţilor de vîrstă medie este rezultatul consumului de ţigări. Această mortalitate uriaşă este în ţările dezvoltate cea mai mare şi singura cauză evitabilă de deces. Vestea bună este că măsurile luate în tot mai multe ţări europene încep să dea rezultate. Mai mult de 400.000 de britanici au renunţat la fumat de cînd a intrat în vigoare interdicţia de a se fuma în locurile publice, acum un an. Această măsură ar putea evita 40.000 de decese legate de tabagism în următorii zece ani, conform unui studiu întreprins de asociaţia de luptă împotriva cancerului, Cancer Research UK.
Pictograme incomode. Autorităţile române fac şi ele încă un pas important împotriva acestui obicei, care implică pierderi de vieţi şi mari costuri economice. De la 1 iulie, pe pachetele de ţigarete vor apărea pictograme şocante, ce îi vor avertiza pe fumători asupra consecinţelor fumatului. România