Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că ultimele două tronsoane din Autostrada Soarelui vor costa 354 de milioane de euro, din care 250 de milioane de euro fac parte dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii, iar 104 milioane de euro reprezintă cofinanţarea Guvernului. Astfel, preţul mediu de plecare pentru un kilometru de autostradă este de 4,2 milioane de euro.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că ultimele două tronsoane din Autostrada Soarelui vor costa 354 de milioane de euro, din care 250 de milioane de euro fac parte dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii, iar 104 milioane de euro reprezintă cofinanţarea Guvernului. Astfel, preţul mediu de plecare pentru un kilometru de autostradă este de 4,2 milioane de euro.
CNADNR a anunţat că nouă consorţii şi patru firme străine s-au precalificat pentru construcţia celor două tronsoane ale Autostrăzii Cernavodă – Constanţa. Autostrada Cernavodă – Constanţa va avea o lungime totală de 50,8 kilometri, din care 19 kilometri între Cernavodă şi Medgidia şi 31,8 kilometri între Medgidia şi Constanţa. Pentru ambele tronsoane s-au precalificat consorţiile CMC di Ravenna, Ashtrom Int-Shapir Structures 1991 (Israel), Cengiz-Mapa (Turcia), Astaldi Spa-Max Bogl (Italia/Germania), Mochlos SA-Danya (Grecia), FCC Construction-Alpine Bau (Spania/Austria) şi Mota Engil-Monte Adriano-Soares Da Costa (Portugalia), precum şi companiile Aktor şi J&P Avax din Grecia şi Strabag din Austria.
TERMENE. Termenul de depunere a ofertelor pentru tronsonul de Au-tostradă Cernavodă – Medgidia este 15 septembrie, iar pentru tronsonul Medgidia – Constanţa este 18 septembrie. Autorităţile estimează că vor semna contractele la sfîrşitul lunii octombrie.
Compania Naţională de Aut