Sursa: Volkswagen
Portugalia, începutul lunii iulie. La 15 ani după ce ultimul Scirocco - generaţia a doua - ieşea pe porţile unei fabrici Volkswagen, o nouă serie aşteaptă să reînvie legenda coupe-urilor populare. Reprezentanţii presei din toată lumea, între care şi „Evenimentul zilei“, au avut oportunitatea de a testa noul Scirocco, înaintea lansării comerciale a modelului.
Formulă clasică. Pentru această nouă generaţie, Volkswagen a urmat calea tradiţională, exersată şi în 1974, cu ocazia apariţiei primului Scirocco: platformă de Golf şi design sportiv, seducător. Modelul care a rezultat este cu patru centimetri mai lung decât un Golf, dar cu aproape zece centimetri mai scund (!). Lăţimea a crescut şi ea cu cinci centimetri, totul pentru o imagine care trebuie să-i facă să suspine până şi pe proprietarii de GTI (cea mai renumită echipare Golf).
Pentru că tot a venit vorba, cel mai puternic motor din gama Scirocco este exact acel 2.0 TSI (200 CP) care se găseşte sub capota GTI-ului. Toate propulsoarele beneficiază de tehnologie turbo, oferta fiind completată de benzinarul de 1.4 litri, în două variante de putere (122 şi 160 CP) şi de TDI-ul de 2.0 litri (140 CP).
Puterea este transmisă roţilor din faţă prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte. Toate motoarele, cu excepţia celui mai mic, 1.4 TSI - 122 CP, pot fi echipate opţional cu o cutie automată DSG (cu şase sau şapte rapoarte).
Ca şi în cazul altor câtorva modele VW, noul Scirocco e disponibil într-o singură echipare, la care se adaugă o lungă listă de opţionale.
În standard sunt oferite, între altele, şase airbaguri, ABS şi ESP, aer condiţionat, geamuri şi oglinzi electrice, radio-CD, volan sport în piele, scaune sport, jante din aliaj de 17 inchi. Suplimentar, se poate adăuga sistemul DCC (Dynamic Chassis Control), car