Doar două firme româneşti folosesc astăzi "Floarea europeană" Promovarea insuficientă a simbolului şi lipsa unei "culturi" ecologice sunt principalele cauze pentru care ecoetichetarea nu
Doar două firme româneşti folosesc astăzi "Floarea europeană"
Promovarea insuficientă a simbolului şi lipsa unei "culturi" ecologice sunt principalele cauze pentru care ecoetichetarea nu prezintă interes la noi.
Eticheta ecologică europeană, "Floarea europeană", este un simbol grafic însoţit de un text descriptiv care se aplică pe produsele "verzi". Acest sistem de etichetare ecologic a fost introdus în România în urmă cu şase ani.
De atunci numai două firme româneşti - una de textile şi cealaltă de saltele de pat - au obţinut dreptul de utilizare a etichetei ecologice.
Cauzele nepăsării sunt multiple
Motivele pentru care românii nu s-au arătat interesaţi de această etichetă sunt multiple. Unul dintre ele este caracterul voluntar al folosirii etichetei europene. Prin urmare, agenţii economici nu sunt obligaţi să aplice eticheta pe produsele lor.
Un alt motiv al lipsei de interes faţă de "Floarea europeană" ar fi lipsa unei "culturi" ecologice a românilor. Ministrul mediului, Attila Korodi, spune că, deocamdată, consumatorul român nu este obişnuit cu acest tip de produse, fapt pentru care firmele nu sunt motivate să facă demersurile pentru obţinerea dreptului de utilizare a etichetei.
Totodată, reprezentanţii agenţiilor de turism declară că mulţi dintre clienţi nu iau în calcul criteriul ecologic atunci când alege locul în care să-şi petreacă vacanţa.
Criterii de obţinere
Sistemul de ecoetichetare promovează produsele care nu dăunează în niciun fel mediului înconjurător. Există şi două tipuri de servicii pentru care Ministerul Mediului poate acorda eticheta: serviciile de cazare turistică şi cele de camping. Însă pen