Ne-am intors de unde am plecat. Incepand cu data de 1 iulie, taxa de poluare pentru autovehicule a luat locul controversatei taxe de prima inmatriculare, introdusa de Guvern la 1 ianuarie 2007 si care a fost declarata neconforma cu legislatia europeana. Initial insa, ea s-a vrut a fi o taxa de mediu. Dar a fost preferata denumirea de taxa de inmatriculare, deoarece taxa de mediu, propusa de fostul ministru al Mediului, Sulfina Barbu, zgaria la ureche Uniunea Europeana. si iata cum ne-am invartit si ne invartim in jurul cozii pentru a strange bani la buget – vreo 300 de milioane de euro pana in prezent. Sfarsit? Nuuu...
Partea buna este ca cei care au platit taxa de inmatriculare pot sa depuna actele necesare pentru a-si lua inapoi diferenta de bani dintre vechiul si noul bir. 45 de zile dureaza afacerea. Intrebarea este insa cati dintre cei care au achitat taxa de inmatriculare mai au masinile si, deci, pot cere restituirea? De exemplu, "X", care a cumparat masina "Z" de la "Y", nu poate cere taxa inapoi, pentru ca birul a fost platit de "Y". si lucrurile merg si mai departe.
Pai, daca este "taxa de poluare pentru autovehicule", de ce se plateste doar pentru masinile inmatriculate prima data in Romania? Celelalte vehicule care circula pe strazi nu polueaza? Iar daca este de inmatriculare de ce ii spune de poluare? Mai bine i-ar spune direct "taxa de inmatrico-poluare" si fiecare ar lua-o cum ar vrea. Este ceva putred si nu in Danemarca, ci mai aproape, prin Piata Victoriei. si, apropo, taxa de drum de ce se plateste tot in functie de norma de poluare? Din cate stiu, dubla-taxare nu este o practica agreata in UE. Dar vorba ceea... "Romania este tara tuturor posibilitatilor".
In alta ordine de idei, vi-l mai aduceti aminte pe premier cum se agita in fata camerelor de televiziune, cand taxa de inmatriculare ajunsese pe masa Comisie