În primele şase luni ale acestui an, românii au cheltuit în magazinele online 25 milioane de euro, în creştere cu 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform statisticilor RomCard. Dintre acestea, 22,3 milioane euro au fost tranzacţionate în magazinele online care folosesc soluţia ePayment. Creşteri importante s-au înregistrat şi la numărul de tranzacţii care a ajuns la aproape 300.000, dar şi la valoarea medie a unei cumpărături care a ajuns de la 80 euro anul tr
În primele şase luni ale acestui an, românii au cheltuit în magazinele online 25 milioane de euro, în creştere cu 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform statisticilor RomCard.
Dintre acestea, 22,3 milioane euro au fost tranzacţionate în magazinele online care folosesc soluţia ePayment. Creşteri importante s-au înregistrat şi la numărul de tranzacţii care a ajuns la aproape 300.000, dar şi la valoarea medie a unei cumpărături care a ajuns de la 80 euro anul trecut la 92 euro în primele şase luni ale anului.
Clasamentul principalelor tipuri de produse achiziţionate şi plătite online cu card bancar a rămas neschimbat faţă de perioada anterioară: industria telecom, turism&transporturi, în special bilete de avion, şi e-tail, la această a treia categorie comercializându-se foarte bine produsele IT.
Pe lângă acestea, alte două segmente au înregistrat creşteri însemnate şi au demonstrat că prezintă potenţial de creştere în viitorul apropiat: asigurările online şi biletele pentru spectacole şi concerte.
Conform informaţiilor din sistemul ePayment, vânzările online de asigurări, în special asigurări de călătorie, au crescut cu 95% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce vânzările de bilete la spectacole şi concerte au crescut de peste patru ori faţă de primele şase luni ale anului 2007.
Principala caracteristică a acestui