O parte din companiile de pe piaţa românească nu încheie poliţe Casco pentru motociclete, scutere sau ATV-uri Numărul tot mai mare de accidente în care sunt implicate vehiculele pe două
O parte din companiile de pe piaţa românească nu încheie poliţe Casco pentru motociclete, scutere sau ATV-uri
Numărul tot mai mare de accidente în care sunt implicate vehiculele pe două roţi face ca asigurătorii să pună preţuri mari la poliţele RCA.
Comunitatea motocicliştilor se confruntă cu multiple probleme în ceea ce priveşte încheierea de poliţe RCA şi Casco, dar, mai ales, în modul de rezolvare a dosarelor, odată implicaţi într-un incident rutier.
Asigurătorii calculează diferit gradul de uzură a fiecărui vehicul, iar acest lucru face ca un motociclist să-şi rezolve mai uşor sau mai greu dosarul de daună. "Legislaţia îi lasă pe asigurători să calculeze diferit uzura unui vehicul, deşi pornesc de la acelaşi preţ de nou", ne-a spus Marius Vulpe, proprietarul unui Kawasachi VN din 2003.
Reparaţia în regim propriu nu e o soluţie
În plus, acesta apreciază uzura unei motociclete ca fiind diferită faţă de a unei maşini, pentru că un motociclist nu parcurge mai mult de 10.000 - 20.000 km/an. "În cazul în care un motociclist este lovit, el este scos din trafic cel puţin trei luni: o lună durează întocmirea dosarului şi încă două - la service-urile auto, pentru că acestea nu au produse pe stoc, iar piesele vin din afara ţării", adaugă Vulpe.
Dacă un motociclist decide să-şi repare mai repede vehiculul, până la finalizarea dosarului de analiză, trebuie să fie atent la facturile prezentate asigurătorului. "Mulţi îşi comandă piese de pe e-bay, pentru a veni mai repede, însă companiile nu decontează şi transportul", ne mai spune Vulpe. Nici varianta cumpărării din târguri nu este cea mai bună, pentru că nu poţi primi factură pe piesa respectivă.