Patronatele susţin că cel mai mult au de câştigat procesatorii
Producătorii şi retailerii au semnat ieri documentulPatronatele şi marii retaileri au semnat ieri Codul de Bune Practici pentru comerţul cu produse agroalimentare,reglementând o problemă care a aprins spiritele între cele două părţi în ultimele luni. Există însă, o a treia parte despre care nu s-a menţionat nimic ieri - consumatorii. Producătorii par mulţumiţi de faptul că vor plăti taxe mai mici şi nu vor mai negocia cu marile magazine dintr-o poziţie de vădită inferioritate, iar retailerii par că s-au resemnat cu o marjă de profit mai mică. La capătul lanţului nu se va simţi însă nimic. Deşi clienţii sperau ca acest Cod să mai atenueze din valul de scumpiri ce va urma după majorarea preţului la energie electrică şi gaze, măririle de preţuri vor fi transmise direct în preţurile de la raft. Lucru confirmat şi de reprezentanţii patronatelor din industria alimentară care au insistat că documentul este o "chestiune particulară" între cele două parţi.
În schimb, reprezentanţii unor supermarketuri şi hypermarketuri precum Carrefour, -real, Selgros sau Metro, deşi au avut o zi la dispoziţie să ne răspundă la întrebări privind impactul Codului asupra preţurilor şi asupra marjei lor de profit, au evitat prin toate mijloacele să ne dea astfel de informaţii.
Preşedintele Romalimenta, Sorin Minea, a precizat că se speră ''că odată cu semnarea acestui Cod, creşterea preţurilor la alimente să fie mai mici şi că pe termen mediu şi lung aplicarea Codului ar putea avea un efect benefic asupra preţurilor pentru consumatorul final''.
''Acest Cod va interveni mai mult sau mai puţin în majorarea preţurilor la produsele alimentare odată cu creşterea preţului la utilităţi, trebuie amintit că documentul este semnat între procesatori şi retaileri, iar autorităţile care stabilesc celelalte preţuri nu au nicio