Peter Muller, directorul general al Kraft Foods Romania, companie cu afaceri de circa 146 mil. euro, pariaza tot mai mult pe produsele premium, insa nu ia in considerare renuntarea la brandurile de pe segmentul economic, precum Africana sau Nova Brasilia.
Unul dintre factorii de crestere a profitului subsidiarei locale a Kraft Foods peste avansul cifrei de afaceri a fost anul trecut mixul de produse, potrivit lui Muller.
De exemplu, in 2007, Milka, o marca premium a companiei, si-a majorat vanzarile cu circa 40% fata de nivelul din anul anterior, dupa ce in 2006 aceasta fusese brandul cu cea mai rapida crestere de pe piata locala a tabletelor de ciocolata. Milka, Poiana si Africana permit companiei sa acopere toate cele trei segmente ale pietei tabletelor, care reprezinta la randul sau in jur de 80% din vanzarile totale de ciocolata din Romania.
Muller este convins ca puterea de cumparare a consumatorilor romani va creste in urmatorii ani, ducand la orientarea catre produse premium, insa nu intrevede disparitia segmentului economic in viitorul apropiat.
"Continuam sa activam pe toate segmentele de pret. Nu ar avea sens sa renuntam acum la branduri precum Africana sau Nova Brasilia", afirma Muller, mentionand insa ca obiectivul companiei sale este cresterea cotelor de piata valorice.
Kraft este in prezent lider pe piata tabletelor de ciocolata, cu brandurile situate pe segmentele premium si mainstream Milka si Poiana, in timp ce Jacobs i-a adus primul loc pe piata cafelei din Romania, dupa cotele valorice.
In schimb, dupa cota de piata in volum, branduri pozitionate pe segmentul low-end (segmentul inferior de pret), precum Laura (Cadbury Romania) sau Africana, figurau anul trecut printre cele mai vandute cinci branduri, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei Nielsen.
Principalii concurenti ai K