» Hotii au cioplit coloanele de beton pentru a fura cateva bucati de fier.
» Calea ferata dintre Bucuresti si 1 Decembrie a disparut in totalitate.
» Aproape jumatate din investitie este practic realizata inainte de 1989.
Directorul companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile, Ovidiu Cupsa, a inspectat din elicopter locurile unde se va construi Canalul Dunare – Bucuresti. "Nu mai am nici o urma de indoiala ca proiectul este realizabil", a declarat acesta, dupa ce a avut o privire de ansamblu a investitiei. Acesta a spus ca cea mai mare parte a lucrarilor va consta in dragarea albiilor. Vor fi extrase circa 50-60 milioane metri cubi de aluviuni, adica a sasea parte din volumul total excavat la construirea Canalului Dunare – Marea Neagra. Aluviunile, formate in mare parte din nisip si balast, va fi folosit la constructii. Unul din punctele forte ale investitiei este faptul ca raul Arges a fost deja indiguit si ca pe aceste diguri s-au facut si diverse lucrari tehnice.
Un al atu este portul de la 1 Decembrie, aproape finalizat, unde trebuie amplasate macaralele pentru a deveni operational. De asemenea, raul Arges nu are praguri care sa impiedice navigatia. Mai mult, acesta are o diferenta de nivel de 58 de metri, care permite construirea unor "baraje descarcatoare" in zona ecluzelor. Acestea vor produce circa 58 Mw/h. "Bilele negre" ale investitiei sunt furturile si starea Dambovitei. "Coloanele au fost sapate cu dalta, pentru a se fura bucatile de fier din interiorul lor. Calea ferata dintre Bucuresti si 1 Decembrie, care avea patru linii, a disparut in totalitate", a spus Cupsa. De asemenea, cursul raului Dambovita, in aval de Bucuresti, este foarte poluat. Mirosul este insuportabil, ceea ce va face ca lucrarile sa se desfasoare cu dificultate.
» Investitie de un miliard euro
Ovidiu Cupsa a spus c