Producatorul de tigle metalice, Viking Profil, a inregistrat o cifra de vanzari de aproximativ 5 milioane de lei (1,37 mil. de euro) dupa primele sase luni ale anului 2008, in crestere cu peste 80% fata de aceeasi perioada a anului trecut, estimand depasirea tintei de vanzari de 21 milioane lei (6 milioane euro) bugetata la inceputul anului.
“Evolutia foarte buna in prima parte a anului vine pe fondul unei cresteri generale a pietei de profil estimate la 30-35% pentru 2008, a investitiilor in dezvoltarea punctelor de lucru existente si a deschiderii unui nou centru de distributie. Volumul investitiilor se ridica dupa primele 6 luni la un milion euro si ne propunem ca pana la finele anului sa depasim 1,5 mil euro”, a declarat Marius Ghenea (foto), presedinte VikingProfil.
Estimarile viitoare se bazeaza in special pe cresterea pietei de profil, pe noile filiale recent deschise in tara si pe investitiile in capacitatea de productie. VikingProfil isi va mari capacitatea de productie cu peste 75% prin punerea in functiune a doua noi linii de productie recent achizitionate. Compania a anuntat intentia de a se extinde pana la finalul anului 2008 si iin alte locatii din Moldova, Dobrogea si Banat, planificand sa incheie anul 2008 cu cel putin 5 filiale pentru productie si distributie.
„Prima parte a anului este, in general, o perioada mai putin profitabila in industria de profil, multe companii din domeniu raportand pierderi la 30 iunie, din motivul sezonalitatii semnificative in constructii, o industrie in general fara multa activitate in sezonul rece”, a adaugat Marius Ghenea.
Compania a realizat in primul semestru al anului o crestere cu 50% a profitului net fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind astfel estimarile initiale pentru anul 2008, datorita vanzarilor directe eficiente si orientarea scatre furnizori importanti pe plan mondial,