Modul in care circula basculanta este cauza accidentului de pe DN1, soldat cu moartea a doua persoane.
O pasarela aflata pe DN1, in dreptul localitatii Tancabesti, s-a prabusit in trafic, dupa ce a fost agatata de bena unei basculante care circula pe drumul national, pe 25 iunie.
Un raport a fost intocmit si dat publicitatii vineri, in urma unei anchete in acest caz, in coordonarea Ministerului Transporturilor.
Accidentul s-a datorat, pe de o parte, coliziunii dintre basculanta si pasarela si de pe alta parte dislocarii pasarelei pietonale, arata documentul.
Concluziile raportului preliminar arata ca normele romanesti si cele europene nu prevad o distanta standard la care sa se afle pasarela deasupra carosabilului, in caz de transport agabaritic, ci este reglementata numai greutatea pe care trebuie sa o suporte, iar din acest punct de vedere, pasarela de la Tancabesti fusese executata conform normelor in vigoare, au aratat oficialii din comisia Ministerului Transporturilor.
Ancheta judiciara, in derulare in prezent, va stabili de ce ridicase soferul bena basculantei, care circula pe DN1 contrar normelor. Vehiculul se afla la dispozitia organelor de ancheta, au mai anuntat expertii de la Ministerul Transporturilor.
Oficialii au mai dat o veste proasta, si anume ca oricand este posibil sa se repete tragedia de la Tancabesti, daca o alta basculanta va circula pe o sosea cu bena ridicata si va afecta structura altei pasarele.
Drama de la Tancabesti, un sir de greseli
Mai intai, soferul basculantei a intrat pe DN1, desi nu avea voie. Apoi, din cauze inca neclare, bena camionului s-a ridicat chiar inainte de trecerea pe sub pasarela. A urmat impactul frontal la care, spun proiectantii, nicio structura de metal usoara n-ar fi rezistat.
Constructorul sustine ca dupa re