Rador, Rompres, Mediafax şi NewsIn încearcă să muşte cât mai mult din piaţa ştirilor şi îşi momesc clienţii cu servicii new-media Unii se feresc să vorbească despre cota de
Rador, Rompres, Mediafax şi NewsIn încearcă să muşte cât mai mult din piaţa ştirilor şi îşi momesc clienţii cu servicii new-media
Unii se feresc să vorbească despre cota de piaţă, alţii pretind cel puţin jumătate din tort, dar toţi sunt conştienţi că nu pot să rămână în business fără a ţine pasul cu tehnologia.
Agenţia Rador, care face parte din Societatea Română de Radiodifuziune (SRR), furnizează, în medie, 500 de ştiri pe zi, cele mai multe din domeniile politic, economic şi social. Rador mai oferă, pe lângă fluxul clasic de ştiri, monitorizare de presă scrisă naţională şi internaţională, analize cantitative, calitative şi de imagine, traduceri şi transcrieri.
Rador se laudă că deţine cel mai mare centru de monitorizare din România şi că ţine sub observaţie 57 de posturi de radio şi televiziune din România şi din lume, peste 150 de titluri din presa scrisă românească centrală şi locală şi peste 250 de titluri din presa scrisă internaţională, în 15 limbi străine.
Cel mai ieftin produs este un buletin bilunar care costă 75 de euro pe lună, iar cel mai scump flux costă 300 euro pe lună. Rador oferă şi pachete de servicii formate din fluxuri de ştiri la preţul de 600 euro pe lună, monitorizări personalizate la 475 euro pe lună şi analize la preţul de 1.000 euro pe lună. La toate aceste preţuri se adaugă TVA.
Potrivit redactorului-şef al Rador, Carmen Ionescu, agenţia are peste 300 de clienţi, majoritatea din media, o parte semnificativă fiind reprezentată de instituţii ale statului.
Ştiri în trei limbi
Cealaltă agenţie de presă finanţată de stat, Rompres, transmite zilnic aproape 600 de ştiri în limbile română, franceză şi engleză şi un flux fo