Toate barierele de limbă, comunicare, cultură, stil de muncă şi de viaţă au căzut. Românii au încredere în italieni, nu îi privesc ca pe nişte oameni îndreptaţi doar spre profitul lor sau care au tendinţe descrise în romanele şi filmele... cu temă geografică zona siciliană, ca să mă exprim elegant. De ce nu ne-ar răspunde şi ei cu aceeaşi monedă?
Campania lansată de trustul de presă Intact, prin Financiarul, Felicia, Antena 2 şi NewsFM, a început să dea roade. Deşi începută abia la mijlocul lunii iunie, în două săptămîni, reacţiile au apărut necontenit. Cei care au reacţionat primii au fost oamenii de afaceri. Atît cei din Italia, cît şi cei italieni din România. Un "război" între imigranţii italieni şi primării ori poliţii locale nu este în interesul nimănui.
Aparent, ar pierde o slujbă şi un pumn de euro imigrantul român, în cazul în care s-ar pune în aplicare măsuri restrictive pentru imigranţii originari din România. Şi familiile lor rămase acasă fiind pe lista pagubelor colaterale, pentru că nu ar mai fi primit preţiosul ajutor financiar de la cei plecaţi peste hotare, la muncă. Asta se va întîmpla pe termen scurt, într-adevăr, dacă politicienii din Italia vor continua să-şi facă o campanie electorală inutilă, pe spatele românilor, inclusiv a celor care nu au omorît nici măcar o muscă în viaţa lor şi sînt cinstiţi din tată în fiu.
Ca percepţie însă, şi la nivel de ansamblu, cei care au de pierdut cu-adevărat sînt cei care au şi reacţionat primii – industriaşii. Cei care, de fapt, contribuie substanţial la formarea PIB-ului dau naştere locurilor de muncă, investesc, fac planuri de dezvoltare, în căutarea profitului lor. Profit care generează plus, valoare la nivel naţional. Investitorii italieni din România sînt primii care vor relaţii cordiale între imigranţii de la noi şi autorităţile de la Roma. Imaginea bună a ital