Spectacolul lui Andrei Şerban, care se joacă astă-seară la Odeon, iscă dezbateri aprinse. Sursa: George Dăscălescu
Odeonul este gazda de trei zile încoace a spectacolului lui Andrei Şerban, „Spovedanie la Tanacu“, care va fi reprezentat şi în această seară, de la ora 19.00, pentru ultima dată în această stagiune. La reprezentaţia de la spectacolul de joi seară, regizorul Andrei Şerban a prezentat „Cartea judecătorilor - Cazul Tanacu“, scrisă de Tatiana Niculescu Bran, continuarea cărţii „Spovedanie la Tanacu“, ambele apărute la Humanitas.
„Am vrut foarte mult să apară această continuare a cărţii simultan cu spectacolele de la Odeon“, a subliniat Lidia Bodea, director editorial la Humanitas. În această seară, Tatiana Niculescu Bran îşi va juca propriul rol de dramaturg în spectacol, pentru că Lamia Beligan, care interpretează această ipostază, pleacă în străinătate.
Spectacolul de joi seară a fost urmat de o dezbatere cu publicul. Pe de o parte, unii spectatori erau îndoctrinaţi, „cu capsa pusă“, cum a precizat regizorul Andrei Şerban, femei „îmbrobodite“, cu citate din mari duhovnici, gen Iustin Pârvu, care au apărat mesajul ortodox până în pânzele albe. Alt gen de spectatori, precum Andrei Oişteanu, Lidia Bodea, au fost, bineînţeles, mai deschişi şi au recepţionat spectacolul din punct estetic, subliniind obiectivitatea demersului regizoral.
„Din confruntarea mărturiilor tuturor celor implicaţi în cazul Tanacu reiese că Irina Cornici a murit pe drumul de la Tanacu spre Spitalul Judeţean Vaslui. Creierul ei îşi va fi trăit atunci ultimele impulsuri electrice. Moartea ei a fost un accident datorat neglijenţei şi nepriceperii medicilor, pe de o parte, şi lipsei de experienţă psihologică şi spirituală a personalului mănăstirii, pe de altă parte“, subliniază Tatiana Niculescu Bran, în finalul „Cărţii Judecătorilor“. @N_P