Candidatul PDL a pierdut Primăria Capitalei, deşi a dat 6,3 lei pe fiecare vot câştigat. Doctorul a cheltuit doar 0,8 lei. Sursa: Rompres
1 /.
Sumele mari investite în publicitatea electorală (panotaj stradal şi machete pentru presa scrisă) nu au reuşit să compenseze, pe ultima sută de metri, notorietatea redusă a candidaţilor care şi-au dorit să fie primari. Potrivit unei monitorizări a publicităţii stradale şi de presă, dată ieri publicităţii de Asociaţia ProDemocraţia, independentul Sorin Oprescu a câştigat Primăria Capitalei, deşi a cheltuit în turul doi doar 0,8 lei pentru un vot, în timp ce contracandidatul său, democrat- liberalul Vasile Blaga, a investit 6,3 lei în fiecare alegător.
Cam tot atât a costat votul în Bucureş ti şi în primul tur de scrutin, când Oprescu a pus în joc - 0,6 lei, iar Blaga - 6,2 lei. „Cheltuielile n-au dat măsura votului. Nu se poate spune că Blaga n-a avut notorietate, dar n-a avut notorietatea unui candidat la Primăria Capitalei, şi de aici şi cheltuielile mari“, explică Cristian Pârvulescu, preşedintele APD.
Nichita - 15 lei votul, Boc - 7,4 lei
La fel s-a întâmplat la sectorul 2, unde PSD-istul Neculai Onţanu a câştigat din primul tur, deşi a dat 1,2 lei pe vot, pe când contracandidatul său, PDL-istul Dan Cezar Ionescu, a investit 15,4 lei. Şi la Constanţa, PSD-istul Radu Mazăre a rămas primar cu 68%, dând 1,9 lei pe un vot câştigat din publicitate, faţă de cei 7 lei investiţi de Dorel Onaca (PDL).
În topul perdanţilor cu cheltuieli mari stă Răzvan Murgeanu (PDL), cu 19,8 lei votul. Sume importante au investit însă şi primarii în funcţie pentru un nou mandat: Andrei Chiliman (PNL), la sectorul 1 - 18 lei votul, Gheorghe Nichita (PSD), la Iaşi - 15 lei, Cristian Poteraş (PDL), la sectorul 6 - 14,7 lei, George Scripcaru (PDL), la Braşov - 9,8 lei, dar şi Emil Boc (