» Nu despre viteza este vorba, ci despre pretul barilului de petrol. Noile recorduri atinse de cotatiile titeiului si modificarea raportului dintre pretul benzinei si cel al motorinei pun serios problema celei mai eficiente alegeri atunci cand vreti sa va cumparati o masina.
Barilul de petrol se poarta ca un atlet de fond kenyan: da maruntel din picioare, stoarce suflarea naivilor
care-si pun mintea cu el la maraton si stabileste recorduri de care se plictiseste iute. La urmatoarea turnanta e pregatit pentru un nou record. Pana acum le-a doborat pe toate: global si istoric, barilul concureaza cu sine asa cum odinioara Serghei Bubka concura singur la sarit cu prajina peste stacheta de la 6 metri. La saritura peste praguri psihologice, barilul incearca, din 10 in 10, un nou hop: 150 de dolari si nu da inca semne de oboseala.
Cu ochii pe desele recorduri, pietele freamata, geopolitica se agita, OPEC chiuie pe-nfundate, iar cei care au pariat pe scadere isi ling ranile si suna disperati brokerii sa le inchida pozitiile. Undeva, la portile marii arene, grupuri razlete de consumatori europeni protesteaza. Americanii privesc nauci cand la portofel, cand la la pompa si masoara cu un dolar tot mai slab un galon tot mai scump.
Motoarele General Motors nu mai torc. Se tanguie! Marele insetat, Hummer, se face mic, mic, la vanzari. Luna mai l-a adus in sapa de lemn
(-60% la vanzari in mai si -36% in primele cinci luni din acest an), iar oficialii GM iau in calcul inclusiv vanzarea brandului. Patru fabrici de SUV-uri si camionete vor fi inchise pentru ca pretul carburantilor ii frige tot mai rau la portofele pe soferii americani. 4 dolari pe galon (1 galon § 3,78 litri) este un pret pe care mediile de informare de peste ocean il pomenesc tot mai des, spre disperarea proprietarilor de masini insetate.
Cand se va termina maratonul? I