Estimată la 4,5 miliarde de dolari, piaţa jocurilor pe celulare poate fi o soluţie a operatorilor pentru compensarea declinului de pe segmentul de voce.
Estimată la 4,5 miliarde de dolari, piaţa jocurilor pe celulare poate fi o soluţie a operatorilor pentru compensarea declinului de pe segmentul de voce.
Veniturile generate de industria jocurilor pentru telefoane mobile vor totaliza, la nivel mondial, 4,5 miliarde de dolari în 2008, în creştere cu 16,1% faţă de anul trecut, potrivit estimărilor companiei de analiză Gartner. Această piaţă deţine încă un potenţial semnificativ, chiar dacă evoluţia ei nu va fi la fel de alertă ca a altor servicii de entertainment, ca de exemplu cele din domeniul muzicii sau al conţinutului pentru adulţi. Pînă în 2011, analiştii Gartner se aşteaptă ca segmentul jocurilor pentru celulare să înregistreze o rată medie de creştere de 10,2 procente anual, ceea ce ar însemna ca în următorii trei ani să se ajungă la venituri de 6,3 miliarde de dolari.
OFERTE. Operatorii se vor implica din ce în ce mai mult pe partea de jocuri, acest domeniu avînd potenţialul pe care îl pot exploata pentru a compensa declinul veniturilor din segmentul de voce. Ofertele lor vor ţine tot mai mult cont de profilul utilizatorilor, astfel încît posesorilor de smartphone-uri le vor fi propuse titluri sofisticate, în timp ce clienţii cu venituri mici vor avea la dispoziţie oferte accesibile, cu jocuri care au încorporate mesaje publicitare sau, de ce nu, servicii de tipul “pay per game” (plata pentru accesarea jocului).
ÎN ROMÂNIA. În ţara noastră, cele mai căutate jocuri EA Mobile sînt Uefa Euro 2008 şi NFS Pro Street, ambele portate în cadrul studioului din Bucureşti al Electronic Arts. Din seria jocurilor portate aici au mai fost recent lansate Spielberg Bloom Box, Monopoly Tycoon şi Asterix 2008, în timp ce Comm