Pasarela de pe DN1, din dreptul localităţii Tâncăbeşti, s-a prăbuşit din cauza impactului cu bena autobasculantei şi nu au fost constatate deficienţe în execuţia structurii de rezistenţă, a anunţat ieri preşedintele Comisiei de Expertiză din Ministerul Transporturilor, Eugen Ispas.
„Dimensionarea pasarelei trebuie să corespundă încărcărilor greutăţilor ce provin din încărcările cu aglomeraţii de oameni, dar şi din vânt şi din seism. Structura de rezistenţă a pasarelei a fost executată supradimensionat, pe teren constatându-se că secţiunea diagonalelor a fost realizată în secţiuni de 80/80/6, în loc de 60/60/6. Din punct de vedere al exploatării pasarelei, aceasta este corect executată. A fost dimensionată şi realizată să reziste sarcinilor normale. Pasarela a căzut din cauza impactului cu bena“, a declarat şeful Comisiei de Expertiză din Ministerul Transporturilor, Eugen Ispas.
Rezistentă la vânt şi cutremur, dar nu şi la şocuri
Comisia a emis ieri un raport preliminar, în care sunt stabilite cauzele accidentului de la Tâncăbeşti, din seara de 25 iunie, soldat cu moartea a două persoane, precizând că nu au fost constatate deficienţe în execuţia structurii de rezistenţă a pasarelei. În urma expertizei tehnice s-a ajuns la concluzia că normele actuale nu admit dimensionarea pasarelelor la izbirea accidentală cu vehicule agabaritice grele. „Deficienţele constatate au redus o parte din capacitatea la preluare a forţelor din impact, dar nu au afectat siguranţa în exploatare a pasarelei la solicitările normate“, se arată în raportul preliminar, citat de NewsIn.
Şeful Comisiei de Expertiză din Ministerul Transporturilor, Eugen Ispas, a adăugat că „nu se poate spune că, în ipoteza ideală în care rezemările ar fi fost executate fără nici o deficienţă, tablierul nu ar fi căzut la impact, dar orice deficienţă existentă nu poate să ducă decât la cr