Capitala este singurul oras din Romania care are o Strategie de Zgomot Ambiental, care a intrat ieri in dezbatere publica. Documentul va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti inainte de a fi aplicat.
Strazile aglomerate, zonele feroviare si cele din vecinatatea aeroporturilor sunt cele mai afectate de poluarea fonica, potrivit masuratorilor specialistilor. Masurile prin care se poate reduce nivelul de zgomot sunt cuprinse in Strategia de Zgomot Ambiental, care a fost ieri supusa dezbaterii publice. Unii cetateni au observat ca o parte din constatarile din Strategie si din masurile propuse sunt copiate dintr-un document similar al autoritatilor engleze. Edilii au respins acuzatiile de plagiat, pe motiv ca propunerile sunt similare celor redactate de specialistii din alte orase europene, cum ar fi: Edinburgh, Londra, Paris si Madrid.
Principalele masuri care se pot lua pentru reducerea zgomotului de pe arterele de circulatie sunt: o calitate mai buna a carosabilului, reabilitarea cailor de rulare ale tramvaielor si introducerea unor autovehicule mai silentioase. O sursa importanta de zgomot sunt santierele imprastiate pe tot cuprinsul Capitalei unde lucrul nu se intrerupe, uneori, nici pe timpul noptii, ceea ce le creeaza mari probleme locuitorilor din vecinatate. Instalarea unor bariere fonice nu este posibila in toate zonele unde nivelul de zgomot depaseste valorile normale din cauza aglomeratiei si a intersectiilor dese, spun edilii.
Principalele prioritati sunt: asigurarea unui carosabil si a unor cai de rulare pentru tramvaie de o calitate cat mai buna, impunerea unor interdictii la traficul aerian pe timpul noptii si proiectarea locuitelor in asa fel incat sa fie cat mai bine izolate fonic. Masurile vor fi aplicate in urmatorii cinci ani si trebuie aprobate mai intai de consilierii generali. Dupa apro