Incontestabilă personalitate română şi europeană, Anghel Saligny a lăsat posterităţii lucrări remarcabile – de la celebrele poduri care s-au păstrat pînă în zilele noastre la căi ferate şi la construcţia primului funicular în România.
Incontestabilă personalitate română şi europeană, Anghel Saligny a lăsat posterităţii lucrări remarcabile – de la celebrele poduri care s-au păstrat pînă în zilele noastre la căi ferate şi la construcţia primului funicular în România.
S-a născut la 19 aprilie 1854 la Şerbăneşti, în judeţul Galaţi. A fost al doilea copil al familiei pedagogului Alfred S. Saligny, originar din Alsacia (Franţa). Fratele micuţului Anghel, Alfons Oscar I. Saligny, s-a remarcat ulterior în domeniul chimiei şi a fost membru corespondent al Academiei Române.
Anghel Saligny a urmat ciclul primar la pensionul de copii din Focşani, institut înfiinţat de părintele său. Şcoala secundară a urmat-o la Gimnaziul din acelaşi oraş, iar după absolvire a fost trimis în Germania, la Liceul Potsdam, unde a studiat şi fratele său, Alfons. În cîţiva ani, Anghel a ajuns să studieze la Universitatea din Berlin, unde a studiat alături de profesorul Hermann von Helmholtz, un binecunoscut fizician al acelor vremuri. Deşi era pasionat de astronomie, tînărul Anghel Saligny a frecventat între 1870 şi 1874 Şcoala Tehnică Superioară din Charlottenburg, iar trei ani după absolvire s-a angajat într-un proiect ambiţios, alături de inginerul Gheoghe Duca, de construire a căii ferate între Ploieşti şi Predeal. Profesionalismul său a făcut înconjurul României şi al lumii. De-a lungul timpului, Saligny a proiectat calea ferată care leagă Adjudul de Tîrgu Ocna, a construit primele poduri combinate (cu şosea şi cale ferată), alte numeroase poduri metalice, dar este şi autorul unor invenţii mai puţin cunoscute.
AMERICANUL. Este vorba des