Veste buna si mult asteptata aduce 1 iulie: transformarea taxei de prima înmatriculare în taxa de mediu, cu o multime de facilitati care sa permita unui mare numar de români achizitionarea unui autoturism din streinatati. Mai mult, celor care au platit taxa anterior li s-a dat sansa de a-si recupera difernta de bani între cuantumul taxei anterioare si actuale. Adica, pâna la câteva mii bune de euro la fiecare masina. Fireste, exista un plafon în limita caruia se restituie banii, nu TOTI pagubitii îsi vor recupera banii. Parca ne e cunoscut conceptul acesta…
Toate ca toate, nici nu ar fi asa grav. Însa a trebuit sa treaca vreo doua zile de la introducerea taxei de mediu, pâna ca guvernantii nostri, sau juristii lor, sa îsi dea seama ca ceva nu e în regula. Concluzia? Presa centrala anunta ca vechea taxa de înmatriculare nu va putea fi anulata timp de un an, în momentul de fata fiind doua taxe de înmatriculare în vigoare. Prima nu va putea fi abrogata pâna în 2009. Mai mult, tot ei anunta ca noua taxa încalca principiul neretroactivitatii legii, aplicându-se unor activitati petrecute înainte de aparitia sa. Desi Executivul a recunoscut nelegalitatea încasarii banilor pentru prima înmatriculare a autovehiculelor, noua Ordonanta prelungeste aceasta disfunctionalitate.
Asadar, nu cred ca am arunca vorbe în vânt sa concluzionam ca Guvernul condus de Tariceanu a reusit sa stabileasca un nou reper în capitolul promovarii ilegalitatilor. Arhicunoscuta, pâna acum, taxa de prima înmatriculare s-a dovedit, nu o data, ilegala si încalcând angajamentelor internationale asumate de România în procesul de integrare Europeana. Chiar daca Guvernul nu si-a recunoscut gafa, a încercat sa o îndrepte, prin modificarea prevederilor legii în discutie. Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 50 (noua taxa) nu a fost aprobata legal si procedural de Parlament. Acesta e motivul pent