"Nu prea stiu in ce limba gandesc sau visez. Scenografia nu are nationalitate"
Pentru zona "matura" a cititorilor revistei "Formula AS", Hetty Sturmer nu mai are nevoie de prezentari. Scenograf de mare talent, s-a lansat impreuna cu generatia de aur a anilor 60-70, o generatie artistica de exceptie, afirmata in plin comunism. Pentru "aripa tanara" a cititorilor nostri reamintim, totusi, ca e vorba de o perioada magnifica a culturii romane, in care teatrul a fost onorat de nume ca Liviu Ciulei, Esrig si Penciulescu, filmul - de regizori ca Lucian Pintilie, Pita, Veroiu, Daneliuc si Tatos, televiziunea, care-l avea in frunte pe unicul Tudor Vornicu, se bucura de creatori de exceptie precum Bocanet, Patrichi si Doina Levinta. Asta, ca sa ramanem doar in zona spectacolului, desi literatura, muzica si artele plastice au cunoscut aceeasi efervescenta, consacrand valori neegalate pana in ziua de azi. Participand efectiv la gloria acelor ani memorabili (a lucrat cu Dinu Cernescu in teatru, cu Veroiu si Pita in cinema), Helmuth StUrmer nu si-a pierdut vigoarea artistica, fiind astazi "omul" lui Purcarete, fabulosul regizor de azi. Stabilit in Germania de peste doua decenii, inima lui Helty bate tot romaneste, la fel ca in ziua ivirii sale pe lume.
"Cand sunt in Romania ma simt neamt. Cand ma intorc in Germania, sunt roman"
- Draga Hetty, desi ne cunoastem aproape de o viata, iti propun ca, de dragul cititorilor nostri, sa luam povestea ta de la inceput. O poveste pasionanta, aflata in plina desfasurare. Asadar, de unde ai aparut in lumea noastra artistica?
- Am aparut la Timisoara, acolo sunt nascut, intr-o familie de artisti. Tatal meu, Franz Sturmer, era compozitor si dirijor, compunea muzica simfonica si era dirijor al unei orchestre care tinea de o asociatie de credinciosi greco-catolici. Organiza celebre concerte de muzica rel