Sectorul bancar ramane si anul acesta unul dintre cei mai activi jucatori din piata romaneasca de publicitate.
Sumele brute (la rate-card, fara discount-uri) cheltuite de jucatorii din sistemul bancar in 2008 pentru campaniile în presa scrisa, radio, televiziune si online vor insuma circa 400 milioane de euro, in crestere cu 37,5% fata de anul trecut, potrivit Ralucai Simu, Managing Partner al agentiei de publicitate Babel Communications.
“Cartile nu sunt facute in banking. Exista multe oportunitati, chiar negociem cu o banca din Top 10 pentru a o atrage in portofoliul agentiei”, spune Raluca Simu, care a cumparat in urma cu trei luni un pachet majoritar la Babel Communications, imediat dupa ce a parasit functia de director comunicare si marketing la Millennium Bank.
Raluca Simu estimeaza ca o banca va genera 20% din cifra de afaceri, estimata pentru anul acesta la 9 milioane de euro, in conditiile in care a incheiat anul financiar 2007 cu o valoare de 5,3 milioane de euro.
Anul acesta vor exista miscari in piata de publicitate. Chiar Babel Communications urmareste sa achizitioneze o firma din top 10 ca cifra de afaceri. "Suntem in discutii si vizam doua companii", confirma Simu.
“Piata de publicitate s-a stabilizat in ultimul an si s-a autoreglementat astfel incat nu prea mai este posibil sa avem marje de profit de peste 12-15%, poate doar pe proiecte speciale”, spune Raluca Simu.
Dupa ce a trecut prin experienta unei tranzactii in advertising, Raluca Simu spune ca profitul si cash flow-ul nu sunt cele mai importante in evaluarea unei companii de profil, ci premisele ca poti eficientiza si dezvolta business-ul. "Cand evaluam o agentie de publicitate este important sa ne uitam la echipa si clientii din portofoiu, dar si la industria in care activeaza", spune Simu.
Dupa primele trei luni de la preluare care s-au tradu