Anul acesta, Heineken Romania va investi de trei ori mai mult in dezvoltarea angajatilor decat in 2006, bugetul de training depasind un milion de euro.
In Heineken se fac angajari anual, insa doar pentru a inlocui angajatii care pleaca din companie. "Nu avem in plan sa angajam un numar mare de persoane fata de structura pe care o avem in prezent", explica Eduard Radu, directorul de resurse umane al producatorului de bere Heineken Romania, precizand ca in companie exista o rata de plecare a angajatilor situata intre 5 si 10%, destul de mica pentru momentul actual in piata de munca. In opinia directorului de HR, o fluctuatie de personal de 5-10% este chiar sanatoasa si constructiva, pentru ca ajuta la improspatarea organizatiei.
"In companie, exista o rata de plecare a angajatilor situata intre 5 si 10%, in contextul in care, in general, in Romania, fluctuatia este de 10 - 15 %", spune el.
Pe de alta parte, obiectivul companiei este ca cel putin doua treimi din pozitiile care raman libere sa fie ocupate de angajatii din interior, astfel incat acestia sa aiba ocazia sa isi dezvolte cariera lateral sau vertical, prin intermediul promovarilor.
Ca urmare a traficului din Bucuresti, in companie a fost adoptat un program flexibil. Asadar, angajatii din sediul central pot sa vina la birou oricand inainte de ora 10 si oricand dupa ora 16, cata vreme lucreaza 8 ore pe zi.
"Avem un program principal care se desfasoara intre 10:00 si 16:00, in care angajatii trebuie sa fie la birou, insa pot sa vina mai devreme atata timp cat lucreaza 8 ore. Dimineata, la ora 9:00, Bucurestiul este blocat si daca angajatii sunt obligati sa vina atunci la birou, atunci pot sta in trafic chiar si doua ore. Pentru a-i ajuta sa reduca timpul, le dam angajatilor posibilitatea sa vina mai devreme, pentru a reduce timpul de transport", spune Radu.
In o