Atunci când apare mesajul “Tranzacţia nu poate fi efectuată” există posibilitatea blocării banilor
Te hotărăşti să pleci în concediu în străinătate. Şi, ca om modern ce te consideri, nu pleci cu buzunarele pline de bani, ci doar cu un card, pentru că în lumea civilizată acest mijloc de plată este foarte utilizat. Numai că din varii motive te poţi trezi fie cu „plasticul” blocat, fie cu banii pierduţi. În aceste situaţii nu prea sunt multe de făcut pentru că în contractul de emitere al cardului se stipulează că deblocarea banilor, de exemplu, durează până în 90 de zile.
Ăsta e un caz fericit, dacă se poate spune aşa, pentru că băncile internaţionale au termenul de până la 120 de zile.
Blocarea banilor poate apărea indiferent de emitentul cardului din România. Câţiva români au trecut prin experienţe nefericite. Andrei Aradits a ales să-şi petreacă vacanţa de anul acesta împreună cu familia în Grecia undeva în peninsula Halkidiki. Toate bune şi frumoase până în momentul când a vrut să scoată 800 de euro dintr-un bancomat Pireus cu un card ING emis în ţară. Pe ecranul automatului bancar a apărut mesajul “Tranzacţia a fost anulată”, însă Aradits a avut neplăcuta surpiză să constate că banii i-au fost blocaţi. “Am rugat la ING să sune la Pireus, banca din Grecia, să rezolve situaţia. Nu au vrut să sune. Mi-au spus că e o greşeală de comunicare”, a declarat păgubitul pentru ProTV.
Adrian Apolzan, director Carduri din cadrul ING Bank susţine, citat de ProTV, că eroarea de comunicaţie se datorează băncii din Grecia. Potrivit acestuia banii se deblochează în 14 zile în mod automat dar situaţia respectivă a fost rezolvată după două zile. Aradits are însă o altă variantă. Spune că a anunţat ING din România în data de 30 iunie însă banii i-au fost returnaţi în 4 iulie, adică după 5 zile, doar după intervenţia Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor din