Ca urmare a restricţiilor în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon, producătorul italian Ferrari va începe, în 2015, producţia şi comercializarea de automobile hibride şi va utiliza motoare turbo. Până în 2012, emisiile de dioxid de carbon ale automobilelor Ferrari vor scădea cu 40 la sută faţă de nivelul actual. Pentru atingerea acestui obiectiv sunt utilizate materiale mai uşoare la construcţia maşinilor, ceea ce ar conduce în mod direct la un consum mai redus de carburant şi la emisii mai scăzute, potrivit şefului Ferrari, Luca di Montezemolo.
“Lucrăm la un Ferrari care să utilizeze surse alternative de energie, bazat pe ceea ce facem în prezent în Formula 1”, a spus di Montezemolo, referindu-se la sistemul KERS (Kinetic Energy Recycling System), care va fi folosit în Formula 1 începând de anul viitor şi care permite reducerea emisiilor poluante, datorită recuperării energiei degajate la frânare. Montezemolo a precizat însă că Ferrari hibrid nu va pierde nimic din caracterul sportiv specific mărcii şi că primele astfel de maşini nu vor apărea înainte de 2015. Pentru a reduce emisiile, producătorul italian ar putea alege să treacă la motoare mai mici şi mai eficiente, iar motoarele V12 şi V8 din prezent ar putea fi înlocuite, măcar parţial, de motoare V6 supraalimentate prin montarea unei turbine. Prin aceasta, Ferrari ar rupe tradiţia pe care o are în construirea de maşini cu motoare convenţionale, fără turbine sau compresoare mecanice utilizate pentru a scoate mai multă putere dintr-un motor mai mic. (A.E.M.)
Ca urmare a restricţiilor în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon, producătorul italian Ferrari va începe, în 2015, producţia şi comercializarea de automobile hibride şi va utiliza motoare turbo. Până în 2012, emisiile de dioxid de carbon ale automobilelor Ferrari vor scădea cu 40 la sută faţă de nivelul actual. Pentru atinger