Kecskemet, oraşul din Ungaria ales de nemţii de la Daimler pentru a construi o nouă fabrică Mercedes, are o infrastructură bine pusă la punct, şcoli tehnice în domeniul auto şi negociatori
Kecskemet, oraşul din Ungaria ales de nemţii de la Daimler pentru a construi o nouă fabrică Mercedes, are o infrastructură bine pusă la punct, şcoli tehnice în domeniul auto şi negociatori care au păstrat confidenţialitatea cerută de investitor.
România, cu cele două variante, Cluj şi Timişoara, aflate în vizorul producătorului german de automobile, are autostrăzi numai în planurile Ministerului Transporturilor, iar forţa de muncă este din ce în ce mai puţină şi tot mai scumpă. În acelaşi timp, autorităţile locale şi centrale vorbesc mai mult decât trebuie despre intenţiile investitorilor de calibru.
Acestea au fost verigile slabe pentru care România a pierdut competiţia cu Ungaria în cazul Mercedes. Noua uzină ce va fi deschisă la Kecskemet, la 80 de kilometri de Budapesta, va presupune o investiţie de 800 de milioane de euro pentru extinderea gamei de automobile compacte de la două la patru modele.
De la investiţia Daimler din Ungaria se aşteaptă crearea a 2.500 de locuri de muncă. Estimările arată că noua uzină va produce peste 100.000 de maşini anual.
Autostrăzi bine puse la punct, confidenţialitatea negociatorilor şi forţa de muncă disponibilă au fost punctele forte ale ungurilor
România a pierdut bătălia pentru atragerea investiţiei Mercedes, pentru că are autostrăzi doar pe hârtie, iar autorităţile au vorbit mai mult decât trebuie.
Kecskemet, oraşul din Ungaria ales de nemţii de la Daimler pentru a construi o nouă fabrică Mercedes, are forţă de muncă, autostradă, cale ferată de mare viteză, şcoli tehnice şi negociatori care au păstrat confidenţialitatea cerută de investitor.
România, cu cele două variante, Cluj şi