Producatorii farmaceutici se extind cu suplimentele nutritive si parafarmaceuticele in supermarketuri si benzinarii, dar nu pot inca distribui prin acest canal medicamente fara prescriptie, din cauza legislatiei stricte si a consumatorilor, care prefera farmaciile. Walmark Romania este una din companiile care, incepand de anul trecut, are suplimente alimentare in retelele de magazine din tara, iar politica de dezvoltare pentru 2008 vizeaza o intensificare a operatiunilor pe acest sector. Anul trecut, divizia NaturaLine de suplimente nutritive vandute in supermarketuri si hipermarketuri a raportat vanzari de 250.000 de euro, iar pentru 2008 tinta este o crestere de 30%. Portofoliul diviziei cuprinde 15 produse, iar in 2008 numarul acestora se va dubla. Ozone Romania a atacat anul acesta segmentul de retail, reprezentat de magazine si benzinarii, atat cu suplimente nutritive si vitamine efervescente, cat si cu produse parafarmaceutice, cum sunt testele de sarcina, prezervativele, plasturii si benzile adezive. In acelasi timp, alti cativa producatori importanti si-au anuntat intentia de a intra pe acest segment, insa deocamdata actiunile lor s-au redus la analizarea pietei. Directorul Zentiva Romania, Dragos Damian, a declarat la sfarsitul lunii mai ca se analizeaza posibilitatea introducerii pe piata de retail a unui complex de vitamine si minerale. Producatorul nu a luat inca o decizie in acest sens. Valoarea pietei produselor medicale vandute in hipermarketuri, supermarketuri si benzinarii este, potrivit directorului Walmark Romania, Catalin Vicol, sub 5% din cea a suplimentelor nutritive, estimata anul trecut la 60 de milioane de euro. Potrivit unui studiu realizat de Walmark, romanii cheltuiesc in medie 2,5 euro anual pentru cumpararea de suplimente nutritive.
Producatorii farmaceutici se extind cu suplimentele nutritive si parafarmaceuticele in superma