Mii de tone de nămol blochează orice iniţiativă de exploatare a canalului Bega Proiectul de autorizare a unor vaporaşe-cafenea în scop turistic pe Bega se amână nelimitat, pentru că
Mii de tone de nămol blochează orice iniţiativă de exploatare a canalului Bega
Proiectul de autorizare a unor vaporaşe-cafenea în scop turistic pe Bega se amână nelimitat, pentru că lucrările la canal sunt blocate de proceduri birocratice.
Plimbările pe Bega într-un cadru intim, ziua sau pe timp de noapte, rămân în continuare un vis al bănăţenilor. Ambarcaţiunile de mici dimensiuni, care ar putea fi principala atracţie turistică a canalului, sunt blocate la maluri din cauza nămolului, a stufului şi a copacilor căzuţi în apă.
Dacă până acum câţiva ani vaporaşul "Pelican" naviga ore în şir pe Bega, acum riscă să se împotmolească definitiv deoarece apa este prea mică.
O altă problemă e şi mirosul neplăcut resimţit în apropierea apei murdare în care sunt aruncate tot felul de gunoaie.
Petrecerile pe vaporaş şi-au pierdut farmecul
Proprietara unor ambarcaţiuni din Timişoara, Claudia Bejan, spune că "Pelicanul" iese tot mai rar pe Bega pentru că sectorul navigabil e din ce în ce mai scurt.
"Înainte puteam merge zeci de kilometri, lucrurile se schimbă însă de la un an la altul, dar în rău. E mult mâl, stuf şi cum treci de zona centrală e un miros îngrozitor", a spus Claudia Bejan. Pe lângă toate astea, navigarea pe Bega poate fi periculoasă pentru că apa nu are o adâncime constantă.
Cu vaporul până în Serbia
Direcţia Apelor Banat (DAB) are un proiect pentru decolmatarea şi ecologizarea canalului Bega în valoare de 17 milioane de euro. Finanţarea e aprobată, procedurile sunt stabilite, dar licitaţia pentru desemnarea firmei care va curăţa Bega a fost contestată.
"Aşteptăm decizia instanţei care să ne spună dacă va fi admi