Masinile romanesti vor fi mai scumpe din 2009, din cauza cresterii pretului la materii prime. Tendinta de scumpire se va observa si la masinile din import, deoarece peste tot in lume producatorii de automobile renegociaza contractele cu siderurgistii, dupa ce acestia din urma au anuntat ca vor creste cu 60% tarifele la otel.
Cresterea costurilor otelului pentru industria auto i-a determinat pe mai multi producatori de autoturisme sa anunte scumpirea masinilor cu cateva procente. Alianta Renault Nissan a vehiculat costuri de comercializare ale automobilelor mai mari cu 1,5%, iar cel mai mare constructor auto din India, Tata Motors, a comunicat majorari medii de 3% la masinile comerciale, pe fondul cresterii cheltuielilor de productie. In Romania, scumpirile se vor simti de anul viitor si nu vor depasi 5-7%, estimeaza vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.
Toate companiile sunt de acord ca preturile urmatoarei serii de contracte cu furnizorii din siderurgie vor fi semnificativ mai ridicate decât cele precedente, pe fondul avansului costurilor cu minereul de fier si energia, esentiale pentru productia otelului, iar acestea se vor vedea mai devreme sau mai tarziu in show-room-urile auto. In prezent, multi producatori de masini, printre care Ford, General Motors si Toyota, se afla în discutii pentru renegocierea clauzelor financiare din contractele de cumparare încheiate cu grupuri din industria otelului, precum ArcelorMittal, United States Steel sau AK Steel Holding, a informat Reuters.
Gardianul Masinile romanesti vor fi mai scumpe din 2009, din cauza cresterii pretului la materii prime. Tendinta de scumpire se va observa si la masinile din import, deoarece peste tot in lume producatorii de automobile renegociaza contractele cu siderurgistii, dupa ce acestia din urma au anuntat ca vor creste cu 60% tarifele la otel.