Patiserie, gogoşărie şi pizzerie: o astfel de afacere poate începe cu o investiţie de 2.500 €.
Când sunt în oraş şi nu au ocazia să treacă pe acasă sau să ia masa la un restaurant, multe persoane îşi cumpără produse de patiserie, gogoşi sau pizza. Acesta este motivul pentru care reţelele de patiserii şi gogoşării au cunoscut o dezvoltare spectaculoasă în ultimii ani, când românii au din ce în ce mai puţin timp să gătească.
O oportunitate de afacere care cuprinde toate aceste trei domenii este franciza Auguri. Prin contractul încheiat cu francizatul, întreprinzătorul obţine licenţa pentru coacerea şi vânzarea produselor de patiserie, a gogoşilor şi a pizzei. Franciza Auguri este deţinută de compania SC Cibibon SRL Piatra- Neamţ. Firma a fost înfiinţată de doi români şi a intrat pe piaţă în anul 2000, în domeniul produselor de patiserie şi panificaţie.
A crescut ca din apă
Potrivit lui Florin Gîda, directorul de marketing şi vânzări al companiei, ideea extinderii în sistem de franciză „plutea în aer“ de mai mult timp, însă s-a concretizat abia în ianuarie anul trecut. De atunci şi până în prezent, reţeaua Auguri a crescut ca din apă, ajungând să numere, astăzi, 130 de unităţi deschise în sistem de franciză, care s-au adăugat celor 11 unităţii proprii, având peste 100 de angajaţi.
Afacerea ocupă locul doi în topul „Capital“ al francizelor cu cele mai rapide expansiuni în 2007. Însă cea mai mare parte a patiseriilor Auguri sunt situate în zona Moldovei şi a Transilvaniei, astfel încât zonele vizate în mod special pentru extindere sunt Bucureştiul, Dobrogea şi Banatul. Dacă anul trecut compania a avut un profit de peste 370.000 de lei (peste 110.000 de euro) la o cifră de afaceri de 5,6 milioane lei (1,68 milioane de euro), datorită extinderii, conducerea mizează în acest an pe afaceri duble: 11 milioane lei