Dacia, maşina-simbol a românilor, cucereşte încetul cu încetul piaţa auto din Italia, anticipând pentru 2009 vânzarea a circa 14.000 de autovehicule, dublu faţă de anul trecut, potrivit cotidianului italian „Corriere della Sera“. Jurnaliştii din Peninsulă compară Dacia cu Ikea, în urma preţului redus şi a versatilităţii produselor lansate pe piaţă de producătorul român. Constructorul de la Mioveni a vândut în iunie cu 26% mai multe maşini faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Anul acesta, constructorul român mizează pe vânzări în Cizmă de 9.500 de unităţi, pentru ca în 2009 numărul maşinilor marca Dacia vândute în Italia să ajungă la 14.500 de autovehicule.
Clientul Dacia din Peninsulă are 47 de ani, este bărbat căsătorit, are studii medii şi superioare. Loganul MCV atrage, în schimb, clienţi mai tineri şi mai elevaţi. „Este vorba despre un consumator practic, care are nevoie de o maşină spaţioasă şi solidă. Faptul că tehnologia nu este de ultimă generaţie nu pare să conteze“, a declarat Mauro Tedeschini, directorul revistei auto „Quattroruote“. În 92% dintre cazuri, Dacia a înlocuit o maşină care a fost folosită, în medie, circa 8 ani.
Clienţii Dacia sunt atraşi nu numai de preţul mic, cât şi de spaţiul interior generos al maşinii. Salvatore Pistola, preşedintele asociaţiei constructorilor străini din Peninsulă, UNRAE, consideră că succesul Daciei pe plaiurile italiene poate fi explicat prin explozia preţului petrolului, slaba creştere economică a Italiei şi sistemul fragil al creditelor din Cizmă.