Modelul american al locuinţei situate într-o localitate-satelit, la zeci de kilometri de metropola către care toată lumea "migrează" zilnic, este insistent promovat şi în România. Este
Modelul american al locuinţei situate într-o localitate-satelit, la zeci de kilometri de metropola către care toată lumea "migrează" zilnic, este insistent promovat şi în România. Este însă un model care, la noi, moare din faşă. Principala cauză: preţurile în creştere ale carburanţilor.
În SUA, preţul de 1,2 dolari pe litrul de benzină a fost pragul care pare să fi pus capăt stilului de viaţă idilic de la periferia marilor oraşe
Modelul american al locuinţei situate într-o localitate satelit, la zeci de kilometri de metropola către care toată lumea "migrează" zilnic, este insistent promovat şi în România. Este însă un model care, la noi, moare din faşă. Principala cauză: preţurile în creştere ale principalilor carburanţi.
În Statele Unite ale Americii, presa consemnează cu regularitate un nou fenomen de migraţie. De data aceasta înapoi către centrul marilor oraşe, către staţiile de metrou, către cartierele cu o reţea de transport public bine pusă la punct.
Un material al Associated Press surprinde rezultatele unei anchete sociologice ai cărei subiecţi au fost 900 de agenţi imobiliari ai companiei Coldwell Banker. 96% din aceştia au declarat că preţul carburanţilor reprezintă un motiv de îngrijorare pentru clienţii lor, în timp ce 78% spun că majorarea preţului galonului de benzină este motivul pentru care cumpărătorii lor îşi doresc o locuinţă în oraş, şi nu în suburbii.
Mai mult, "Herald Tribune" citează un studiu al Administraţiei Federale a Autostrăzilor în care se arată că, în luna martie, traficul înregistrat în SUA a scăzut cu 4,3%. Aceasta este cea mai severă descreştere înregistrată de Agenţie din 1942 şi până în prezent.
Înapoi î