Cei peste un milion de români rezidenţi în Italia nu au lăsat indiferente marile companii telefonice, care au văzut în comunitatea românească un potenţial pentru investiţie. Astfel, Cei peste un milion de români rezidenţi în Italia nu au lăsat indiferente marile companii telefonice, care au văzut în comunitatea românească un potenţial pentru investiţie. Astfel, ofertele la abonamente şi tarife nu au întârziat să apară.
Vodafone a fost prima companie care a identificat în străini clienţii dispuşi să cheltuiasă pe telefoane internaţionale şi a creat abonamentul "Passport", care alinia tarifele pentru alte ţări, la cele naţionale.
După acelaşi model, Telecom, compania naţională de telefonie, a introdus pe piaţă noi oferte de abonament pentru România.
"Noi le propunem tuturor abonaţilor, dar, de obicei, clienţii români răspund pozitiv. Practic, oferta constă în posibilitatea de a suna în România de la telefonul fix, cu minute gratuite incluse în abonament", ne-a spus Marta Celio, de la serviciul de call-center Telecom.
Până la demararea ofertei Telecom, cele mai accesibile tarife erau cele ale cartelelor internaţionale de 5 euro, care includeau conversaţii pentru aproximativ 50 de minute. Acestea mai au încă "fani":
"Folosesc şi două cartele pe săptămână ca să îmi sun familia acasă. Seara, după cină, când proprietarii se retrag la televizor, încerc să vorbesc cu toţi ai mei, la Braşov", ne-a povestit Mioara Stancu (45 ani), menajeră la o familie de italieni din Roma.