Pe fondul majorării puterii de cumpărare, piaţa de băuturi răcoritoare cu extracte de ceai (ice tea) va înregistra, în acest an, un avans de circa 38% comparativ cu anul trecut, menţinåndu-se cea mai dinamică din sectorul băuturilor nonalcoolice. Ice tea este categoria cu cea mai evidentă evoluţie din piaţa băuturilor răcoritoare a ultimilor trei ani. Dacă în 2004 se consumau doar circa patru milioane de litri, anul trecut romånii au cumpărat aproximativ 60 de mili
Pe fondul majorării puterii de cumpărare, piaţa de băuturi răcoritoare cu extracte de ceai (ice tea) va înregistra, în acest an, un avans de circa 38% comparativ cu anul trecut, menţinåndu-se cea mai dinamică din sectorul băuturilor nonalcoolice.
Ice tea este categoria cu cea mai evidentă evoluţie din piaţa băuturilor răcoritoare a ultimilor trei ani. Dacă în 2004 se consumau doar circa patru milioane de litri, anul trecut romånii au cumpărat aproximativ 60 de milioane de litri, iar pentru acest an este preconizat un consum de peste 83 de milioane de litri, echivalentul a 3,8 litri de ice tea pe cap de locuitor.
„Piaţa de ice tea este cel mai dinamic segment al băuturilor răcoritoare, cu o creştere medie anuală de 63% în intervalul 2004-2007", precizează Dana Iordache, NCD marketing manager la PepsiCo, citånd datele companiei de cercetări de piaţă Canadean. În acelaşi interval, consumul de băuturi carbonatate a crescut cu 9,5%, cel de sucuri necarbonatate (nectar, juice, still drinks) cu 16,4%, iar cel de apă minerală îmbuteliată, cu 13%.
Potrivit datelor Canadean, citate de jucătorii din industrie, anul trecut, piaţa internă de ice tea s-a ridicat la circa 74 de milioane de euro, în creştere cu circa 30% faţă de 2006. Cifra reprezintă echivalentul a 2% din totalul pieţei de băuturi nonalcoolice, estimată la circa trei miliarde de litri, incluzånd apele minerale, sucurile şi nect