NBC Universal, care transmite Jocurile Olimpice de zeci de ani, are o misiune importanta pentru Olimpiada de la Beijing de anul acesta, si anume aceea de a analiza din punct de vedere comportamental tipul de audienta de care se va bucura evenimentul sportiv.
In urma cu zece ani, cei care doreau sa urmareasca Jocurile Olimpice trebuiau sa se aseze confortabil pe canapea, in fata televizorului si sa vizioneze ceea ce avea sa urmeze. La atat se rezumau lucrurile atunci, releva jurnalistii de la AdAge.
In prezent, insa, un impatimit al sportului are la dispozitie tot mai multe metode de vizionare a acestui eveniment, de la urmarirea Jocurilor pe telefonul mobil si pana la a trage cu ochiul pe furis in computerul de la birou, in timpul orelor de lucru, sau la gasirea unui loc public (bar, pub) in care sa se poata vedea competitiile respective.
NBC nu s-a angajat numai in analizarea tipului de audienta pe care il detine fiecare televiziune in parte, urmand sa emita continut video pe Internet dar si pe echipamente de telefonie mobila compatibile. Reteaua TV planuieste, totodata, sa transmita simultan din fiecare loc in care se desfasoara o competitie sportiva, ceea ce ar putea desemna o incercare prematura, dar necesara, de a obtine o imagine cat mai veridica a telespectatorului actual care face parte din era moderna.
Acesti telespectatori urmaresc continut TV, desi ei nu utilizeaza neaparat televizorul ca mediu de receptare a programelor respective.
Proiectul desfasurat de NBC ii va ajuta pe acestia, dar si pe advertiseri, acestia urmand sa “elucideze modul de gandire pe care il au consumatorii platformei lor”, dupa cum afirma Alan Wurtzel, director de cercetare la NBC Universal.
In momentul in care fanii sportului vor primi noutati si alerte pe telefoanele lor mobile sau vor urmari o competitie sportiva din cadrul Olimpiadei intr-un