Traseul este mentionat in studiul de prefezabilitate efectuat de catre Ministerul Transporturilor si care, in toamna, va fi continuat cu un studiu de fezabilitate si de fundamentare a concesiunii.
„Studiul de fezabilitate pentru tronsonul Pitesti-Sibiu va fi primit in 15 octombrie, urmand ca apoi sa fie aprobati indicatorii economici si sa fie facut, paralel, studiul de fundamentare a concesiunii“, a declarat ieri ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
Portiunea de autostrada va fi taxata, astfel incat statul sa poata plati concesionarul, si are o lungime de 115 kilometri. Autostrada ar putea costa, aproximativ, intre unu si doua miliarde de euro, pret care se va dubla din cauza dobanzilor bancare la creditele luate de viitorul concesionar si pentru serviciile de intretinere a autostrazii pe durata concesiunii (in general 25-30 de ani).
Publicitate
Constructia tronsonului ar putea fi demarata cel mai devreme in 2010.
Traseul se va desfasura intre Vestem (intersectia cu drumul expres Sibiu-Fagaras) si Pitesti (intersectia cu centura Pitesti). Traseul autostrazii se va desfasura pe Valea Oltului, pana in dreptul localitatii Racovita, dupa care va intra pe Valea Baiasului. In continuare, traseul se va desfasura in zona localitatilor Baiasu, Poiana, Salatrucu, iar in zona localitatii Valeni va intra pe Valea Topologului, pana in zona localitatii Barsesti, de unde se va indrepta spre Curtea de Arges.
Intre Curtea de Arges si Pitesti, traseul autostrazii se va desfasura in lungul raului Arges si al acumularilor hidroelectrice existente. Sfarsitul autostrazii Sibiu-Pitesti va fi la intersectia cu autostrada de centura a municipiului Pitesti.
Cotidianul Traseul este mentionat in studiul de prefezabilitate efectuat de catre Ministerul Transporturilor si care, in toamna, va fi continuat cu un studiu de feza