Absolventii claselor a XII-a, care au trecut de emotiile examenului de Bacalaureat, incep sa analizeze ofertele universitatilor din Targu-Mures si din tara. Chiar daca nu s-au decis inca pentru ce universitatea opteaza, absolventii trebuie sa se intereseze la secretariatele unitatilor de invatamant superior pentru a afla perioada de inscriere, actele necesare si in ce consta admiterea. O atentie sporita trebuie insa accordata dosarului de inscriere, care trebuie sa fie complet, deoarece orice document care lipseste poate duce la imposibilitatea inscrierii candidatului.
Ce contine dosarul?
La majoritatea universitatilor, dosarul de inscriere trebuie sa contina copie legalizata dupa buletinul sau dupa cartea de identitate, cerere de inscriere, pe care o va primi de la secretariatul universitatii, diploma de bacalaureat si foaia matricola in original sau in copie legalizata, copie legalizata dupa certificatul de nastere, copie legalizata dupa certificatul de casatorie (daca este cazul), adeverinta medicala, eliberata de medicul de familie din care sa reiasa ca absolventul este apt pentru facultatea respectiva, doua sau trei fotografii tip buletin, chitanta de achitare a taxei de inscriere, sau dovada care sa ateste scutirea de taxa de admitere, diploma de licenta sau de absolvire sau diploma echivalenta cu aceasta, în original sau copie legalizata, pentru absolventii care doresc sa urmeze a doua facultate si o adeverinta din care sa rezulte calitatea de student pentru studentii care doresc sa urmeze în paralel doua domenii.
Deoarece candidatii au dreptul legal de a se prezenta concomitent la concursul de adimitere la mai multe specializari, dosarul cu actele originale se depune la prima optiune. Inscrierea pentru celelalte linii de concurs se face pe baza documentelor mentionate mai sus, prezentate în copie legalizata, la care se adauga o adeverinta