Piaţa publicităţii online din Romånia traversează un moment istoric odată cu lansarea primelor date demografice din Studiul de Audienţă şi Trafic pe Internet (SATI). „Pentru mine, este certificatul de creştere a internet publishingului“, afirmă Claudiu Şerban, director general adjunct al Ringier Romånia. Ca proiect al Biroului Romån de Audit al Tirajelor (BRAT), SATI beneficiază de sprijinul tuturor membrilor acestei organizaţii, care grupează 89 de c
Piaţa publicităţii online din Romånia traversează un moment istoric odată cu lansarea primelor date demografice din Studiul de Audienţă şi Trafic pe Internet (SATI).
„Pentru mine, este certificatul de creştere a internet publishingului“, afirmă Claudiu Şerban, director general adjunct al Ringier Romånia. Ca proiect al Biroului Romån de Audit al Tirajelor (BRAT), SATI beneficiază de sprijinul tuturor membrilor acestei organizaţii, care grupează 89 de companii active în industria de media.
Pånă de curånd, SATI nu oferea decåt date de trafic (adică numărul de vizite pe un site şi de afişări ale paginilor acestuia etc.); de acum, lucrurile s-au schimbat radical. „Dacă pånă acum indicatorul utilizat era cel de «client unic», unde un client era un calculator sau un browser de pe care a fost accesat un site, acum introducem un indicator nou, cel de «vizitator pe săptămånă» al unui site“, explică Arina Ureche, director general al BRAT. „Vizitatorii site-urilor sunt acele persoane care au accesat un site, ca medie săptămånală.“
În unele privinţe, efectul acestor date (care includ, pe långă segmentările pe sexe, nivel de educaţie, categorii de vårstă şi de venit, şi informaţii referitoare la preferinţele de consum şi intenţii de cumpărare ale internauţilor) se va face simţit imediat: „Va fi foarte uşor pentru agenţii să îşi facă planning-ul de media, iar pentru clienţi să ştie cine şi cåţi sunt co