• Se asteapta o crestere a cererilor cu 30 la suta pentru masinile second-hand • Taxele de poluare pentru masinile second-hand sunt cu 20-50 la suta mai mici fata de vechea taxa
Noua taxa auto, care a intrat oficial in vigoare de la 1 iulie, da batai de cap iesenilor. Taxa de poluare introdusa atat pentru masinile noi, cat si pentru masinile second-hand starneste controverse printre conducatorii auto, confuzi asupra modului de calculare a noii taxe. Mai mult, soferii sunt revoltati de noua taxa, privita ca o noua modalitate de stoarcere de bani. "Este o bataie de joc, noile taxe auto introduse nu sunt multe, ba chiar foarte multe. Am muncit toata viata sa-mi cumpar o masina, dar nu cred ca voi putea face fata taxelor", a spus Loghin Gheorghe, un client de 61 ani care analiza oferta de masini intr-o firma de specialitate.
Mai nou, Comisia Europeana a subliniat ca pentru o masina mai veche, taxa ar trebui sa fie mai mica decat la masinile noi. Situatia creata ii determina, asadar, pe cei mai multi potentiali cumparatori de masini sa apeleze la unele parcuri auto second-hand, intrucat taxa de poluare este mai mica. Potrivit reprezentantilor parcurilor auto second-hand, se asteapta o crestere a numarului de cereri pentru masinile second-hand, pentru ca taxele de poluare sunt mai mici cu 20 - 50 la suta, comparativ cu vechea taxa. In acest caz se asteapta o crestere a cererilor cu 30 la suta. "Suntem solicitati zilnic de catre persoane care doresc sa-si achizitioneze o masina din import. Avem o oferta bogata, iar noile modificari ale legii ne avantajeaza. Noua taxa introdusa pentru masinile vechi s-a micsorat, comparativ cu vechea taxa", a precizat Irina Ispas, director de marketing si vanzari la firma Total Car. De cealalta parte a baricadei sunt importatorii de masini noi, care estimeaza o stagnare a cererii in urmatoarea perioada.