Hipermarketurile au fost devansate de magazinele discounter la ritmul de expansiune din primul semestru al acestui an.
Hipermarketurile, care anul trecut au inregistrat o crestere a numarului de unitati pe piata locala de 72,5% fata de 2006, s-au extins in primul semestru cu 7,25% fata de finele lui 2007, prin deschiderea a 5 magazine, arata un studiu prezentat de Carrefour la un seminar pe teme de retail. Cea mai accelerata expansiune a fost inregistrata insa in acest an de magazinele discounter, retelele de profil avand in total 19 inaugurari in primul semestru, reprezentand o rata de crestere de 14,3% fata de finele lui 2007. Anul trecut, discounterele s-au extins cu 46% fata de 2006, ca numar de unitati, ajungand la 133 de magazine. In total, marile retele de comert alimentar s-au extins cu 10% de la inceputul anului, de la 326 la 354 de magazine.
Magazinele de format modern au avut anul trecut o cota de 39% in comertul romanesc, potrivit Andreei Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania, care citeaza datele firmei de cercetare de piata GfK. La nivel local, aceasta pondere este inca redusa, comparativ cu tarile din regiune. De exemplu, in retailul de bunuri de larg consum din Ungaria, magazinele moderne detineau anul trecut o cota de piata de 47,5%, in timp ce in Polonia ponderea era de 42%.
"Daca ne uitam la pietele mai dezvoltate din Europa, ne putem da seama ca in urmatorii ani nu sunt motive de ingrijorare privind ritmul de crestere din retailul modern", a afirmat Andreea Mihai. Managerul a subliniat ca, la nivelul pietei romanesti, inca se asteapta o majorare mai accelerata a salariului mediu net pe economie.
Cele mai populare formate de magazine moderne sunt hipermarketurile si supermarketurile, care detin fiecare 15% din totalul vanzarilor de bunuri de larg consum din Romania, urmate de magazinele discounter si de unit