Guvernul va aloca 75 de milioane de euro, din fonduri structurale europene, pentru realizarea proiectului "Brandul de turism al României" Trei asociaţii din industria de comunicare vor crea
Guvernul va aloca 75 de milioane de euro, din fonduri structurale europene, pentru realizarea proiectului "Brandul de turism al României"
Trei asociaţii din industria de comunicare vor crea caietul de sarcini pentru licitaţia în urma căreia va fi aleasă firma de consultanţă de branding.
Direcţia Generală de Promovare a Turismului din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale va demara în această toamnă procesul de construcţie al brandului de turism al României.
Această amplă acţiune, care este preconizată să dureze mai bine de patru ani (2009 - 2012), va beneficia de o sumă de 75 de milioane de euro, bani proveniţi din fonduri UE, prin programul operaţional regional. Proiectul urmăreşte construcţia unui brand turistic şi, atenţie!, nu promovarea turismului românesc în lume.
Intenţia oficialilor din Turism este sănătoasă: mai întâi creezi brandul (în cazul de faţă, turismul românesc) şi mai apoi investeşti în promovarea acestuia.
Din păcate, în ultimii ani, politicile în acest domeniu au fost de tipul "carul înaintea boilor". Pentru că toate campaniile de promovare a destinaţiilor turistice din România pe plan internaţional au fost nişte eşecuri în care s-au investit milioane de euro fără niciun rezultat.
Interesant este că reprezentanţii Direcţiei Generale de Promovare a Turismului au solicitat pentru prima dată sprijinul industriei de comunicare din ţară pentru realizarea acestui proiect.
Până acum, în licitaţiile lansate de guvern, caietul de sarcini era realizat de funcţionari (de obicei, oameni paraleli cu domeniul comunicării).
De data aceasta, caietul de sarcini