Numeroase mărci de automobile importate în Romånia au cote de piaţă situate mult sub media europeană. Cum se traduce această situaţie pentru dealerii autohtoni? La prima vedere, piaţa autoturismelor din Romånia - estimată la circa 3,5 miliarde de euro în 2007 - seamănă tot mai mult cu cea vest-europeană. Avåntul vånzărilor s-a domolit, dealerii încep să fie preocupaţi şi de serviciile post-vånzare, iar lupta pentru fiecare procent din piaţă a de
Numeroase mărci de automobile importate în Romånia au cote de piaţă situate mult sub media europeană. Cum se traduce această situaţie pentru dealerii autohtoni?
La prima vedere, piaţa autoturismelor din Romånia - estimată la circa 3,5 miliarde de euro în 2007 - seamănă tot mai mult cu cea vest-europeană. Avåntul vånzărilor s-a domolit, dealerii încep să fie preocupaţi şi de serviciile post-vånzare, iar lupta pentru fiecare procent din piaţă a devenit acerbă. O privire atentă poate însă dezvălui discrepanţe majore între cotele deţinute de aceeaşi marcă în Romånia şi media europeană. Conform analiştilor, acesta este cel mai simplu mod de a determina performanţele importatorului din ţara respectivă. O poziţionare deasupra mediei arată o evoluţie bună, în timp ce una sub medie indică existenţa unor probleme de reprezentare. Conform Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) şi Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din Romånia (APIA), la sfårşitul lunii mai, cotele de piaţă ale mai mult de jumătate dintre mărcile comercializate pe piaţa romånească se situau sub procentele medii deţinute în UE.
Dacă în unele cazuri diferenţele sunt minore, de numai cåteva fracţiuni de procent, există şi cåteva branduri importante ale căror performanţe sunt mult sub potenţial, dar şi mărci ale căror cote din Romånia depăşesc cu mult situaţia înregistrată în UE.
Segmentul premium deţine rec